כך בונים דירה מחול, מסטיק ושלוש גומיות

רשות הדיבור ל-sleep1937, סטודנטית רעבה:

אני רוצה להציג לפניכם את הדירה האחרונה שגרנו בה בת"א. זאת דירת שני חדרים, מתפרקת ומאולתרת לחלוטין, רועשת יום ולילה, מתחממת בקיץ כמו תנור עם טרמוסטט מקולקל.

שילמנו 3000 ש"ח לחודש, ואחרי שנה בעל הבית רצה להעלות לנו את שכר הדירה ל-3700. כשהתחננתי בפניו ואמרתי לו שאנחנו לא יכולים לשלם סכומים כאלה, הוא אמר שבקלות הוא יכול למצוא מישהו שישלם אפילו יותר. הדיירים שנכנסו במקומנו סגרו איתו על 3850 ש"ח לחודש.

סליפ ובן-זוגה גרים בימים אלה ביפו:

אנחנו משלמים עכשיו 3000 ש"ח על דירת 3 חדרים קטנים על גבול בת ים. בשנה הבאה, הודיע לי בעל הדירה, המחיר יעלה. בגלל שאני סטודנטית, זה הסכום המקסימלי שאני מרוויחה בחודש (וזה הרבה פחות בתקופות מבחנים).

אמנם אנחנו שניים ומתחלקים בהוצאות, אבל יש גם אוכל, וחשבונות. מיותר לציין שאני כמעט אף פעם לא יוצאת לבלות, לא אוכלת בחוץ, לא נסעתי לחו"ל כבר כמה שנים ואין שום סיכוי שאוכל לעשות זאת עד סוף הלימודים, וגם לא הייתי בחופש כבר שנתיים – גם לא בארץ.

העם! דורש! שיש אמיתי!

פוסט זה פורסם בקטגוריה סיפורים אישיים, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

24 Responses to כך בונים דירה מחול, מסטיק ושלוש גומיות

  1. Sivan Tzadok הגיב:

    גם אני לעשות פוסט כזה על הדירה שאני עומדת לעזוב! גם אצלי יש נזילות (רבתי, פיצוצים בצינורות הבניין שהביא את חשבונות המים ל-1,000 שח, כשבעל הבית מתנער מאחריותו לתשלום), כתמי חלודה, קירות מתפוררים, 9,000 יתושים מתים על התקרה, נוף מהמם לשדה קוצים, עכברים מתים וחיים, חשופיות על הכיריים ועוד.

  2. דניאל ר הגיב:

    :(

    הלב נחמץ

  3. אוי אוי אוי, לא נסעה לחו"ל.

  4. מתן הגיב:

    זה מזעזע, אבל אני חייב להגיד משהו : לגור בתל אביב או לבד זו פריבילגיה לסטונדטים. יש מעונות או שאפשר לגור אצל ההורים. צריך להבין שגם לחיות מעבר לאמצעים זה לא חכם. וזה לא קשור למחאה, שהיא לגיטימית ומוצדקת, זה משהו שפושה במדינה הזו – לחיות מעבר לאמצעים ולהתלונן שאתה לא מסיים את החודש – זה מעיד על טיפשות.

    • נועה ו הגיב:

      אתה מודע לזה שיש מקום במעונות ל-10% מהסטודנטים, בערך. נכון?

    • om הגיב:

      תגיד, אתה טיפש, או סתם רשע? (1) כפי שכתבה כבר מגיבה אחרת, רק לאחוז קטנטן של הסטודנטים בארץ יש מקום במעונות. (2) מזלך כנראה שפר עליך, ואתה בא מבית חם ואוהב. אבל יש הרבה אנשים שבית ההורים הוא לא בדיוק מקום שכדאי להישאר בו. (3) ובכלל, למה לעזאזל שבמדינה מערבית מודרנית אדם בוגר שעובד למחייתו (ורוב הסטודנטים בארץ עובדים למחייתם) יצטרך לגור אצל ההורים?

    • יעל ר. הגיב:

      לעניין המעונות – הכמות שלהם מוגבלת, וקשה מאוד לעמוד בתנאי הזכאות למגורים בהם. בנוסף, את הרחבת המעונות מעכבים מזה שנים כל מיני גופים בטחוניים ורשויות. במילים אחרות – מעונות אינם רלוונטים עבור הרוב המכריע של הסטודנטים בתל אביב.
      בנוסף, כתושבת השרון אני יכולה להעיד שבהרבה מקומות (כולל ערים גדולות) אין תחבורה ציבורית סבירה לאוניברסיטת ת"א ובר אילן – לעתים באופן שמחייב או לגור בת"א/רמת גן/גבעתיים או לעבור לרכב פרטי/קטנוע (שמתקזז בשכר הדירה הפרברי שקצת נמוך מבתל אביב).

  5. Fana הגיב:

    איך אפשר להשפיל את עצמך ולגור בחור כזה?

    אה, ברור. כולם רוציפ לגור במרכז ת"א. אשמתכם שהסכמתם לגור שם, ויש אלטרנטיבות.

  6. קרן הגיב:

    אני באמת מתקשה להבין מי מוכן לשלם על דבר כזה 3850 שח. עברתי חודשים של חיפושי דירות, ואפילו אני לא הייתי מגיעה לשפל כזה.

  7. סטיב הגיב:

    סליפ, עם כל האמפטיה אני חושב שאנשים כמוך (ועוד יותר כמו אלו שהחליפו אתכם בדירה…) הם חלק מהבעיה בדיוק כמו בעלי הדירה המנוולים.
    למה שהם לא ישכירו כזה ביוב של דירה בכזה מחיר מופקע כל עוד יש פראייר שישלם???
    אני שוכר ב3000 ש"ח אחלה דירה בר"ג (חרמנא ליצלן) של 2 חדרים שינה, חדר ארונות, סלון ומטבח מאובזר (כי זה הכרחי שאתה אוהב לבשל), במיקום מרכזי (10 דק' הליכה מרכבת מרכז) וים אוטובוסים ברחוב המקביל שמגיעים בתדירות גבוהה לים/אוניברסיטה/עזראלי וכו'.

    באמת צר לי עליך ואני מבין לליבך בתור סטודנט (שנשוי לסטודנטית שרק סיימה), אבל תזכרי שאם את לא חלק מהפתרון את חלק מהבעיה…

    • Gali הגיב:

      כן, כל עוד יש מישהו שמשלם.. השוק חופשי והוא רשאי להשכיר למי שהוא רוצה.

      צריך להכניס סעיף של פיקוח דירות מושכרות במאבק של היום – כאשר יש תקלות מסוג זה, על בעל הבית לתקן או לקנות חדש- ואם לא תוך שבוע ימים – המשכיר יכול לתקן ולהוריד משכ"ד. ברגע שיהיה פיקוח על חורבות – וקנסות בהתאם, אנשים יתחילו לשמור על הנכסים המרקיבים שלהם. בושה

    • יעל הגיב:

      אני מבינה את הייאוש בחיפושי דירה ובמצב השוק המחריד של דיור בתל אביב, אבל אנחנו חייבים כשוכרים לדעת להגיד לא. אם הביקוש עולה על ההיצע ואיכותו, המצב ימשיך כפי שהוא.

  8. אני הגיב:

    העם דורש צדק חברתי!

  9. פינגבק: Finding Housing in Stockholm | Thoughts on Cities

  10. זה כבר דפיקות בשכל…

כתיבת תגובה

